Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Hoe kan ik een bestelling annuleren?
Zit ik direct vast aan mijn aankoop?
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Welke betaalmethoden accepteert Jewelz & More?
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van een geplaatste bestelling. Wat moet ik doen?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Kan het gebeuren dat een artikel dat ik heb besteld niet meer op voorraad is?
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Kan ik een artikel uit de sale retourneren?
Kan ik mijn bestelling omruilen?
Kan ik mijn bestelling in een van de winkels van Jewelz & More retourneren of ruilen?
Wat zijn de verzendkosten?
Worden de verzendkosten voor een retourzending vergoed?
Hoe gebruik ik de Jewelz & More cadeaubon?
Kan ik de Jewelz & More cadeaubon ook in de winkels gebruiken?
Kan ik oorgaatjes laten schieten bij Jewelz & More? 

Ik heb een klacht, hoe moet ik mijn klacht indienen?

 

Hoe kan ik een bestelling plaatsen? 
Je kan op onze webshop een bestelling plaatsen door bij een product dat je wilt bestellen op de roze button 'in winkelwagen plaatsen' te klikken. Door vervolgens rechtsboven op 'winkelwagen' te klikken, kom je in het bestelproces en doorloop je alle stappen om de bestelling af te ronden. Het product blijft 45 minuten in de winkelwagen staan voordat het automatisch uit de winkelwagen wordt verwijderd. Mocht je vragen hebben over het bestelproces dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via webshop@jewelzenmore.nl of telefonisch via 024 6756565. 

Hoe kan ik een bestelling annuleren? 
Als de bestelling die je geplaatst hebt nog niet is verzonden, kun je deze kosteloos annuleren. Om een bestelling te annuleren kun je contact opnemen met onze klantenservice via webshop@jewelzenmore.nl of telefonisch via 024 6756565. 

Zit ik direct vast aan mijn aankoop?
Nee, bij een aankoop op onze website is er sprake van herroepingsrecht. Je hebt 14 dagen de tijd voordat de koop is gesloten. Je hebt dus alle tijd om de aankoop goed te bekijken en te passen. Mocht het artikel toch tegenvallen of niet naar wens zijn, dan kun je dit binnen de 14 dagen retourneren. Onder het kopje 'kan ik mijn bestelling retourneren' staat uitgelegd wat je daarvoor moet doen.  

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd? 
Als je een bestelling voor 15.00 uur hebt geplaatst en het product is op voorraad, wordt het dezelfde dag nog verzonden. Het is afhankelijk van de verzenddienst PostNL/GLS wanneer je je bestelling in huis hebt, in de regel al de volgende dag! De levertijd van een product staat vermeld op de productdetail pagina. De gehele bestelling wordt verstuurd op het moment dat deze is gecompleteerd met het artikel met de langste levertijd.

Welke betaalmethoden accepteert Jewelz & More?
Je kunt bij Jewelz & More betalen via iDEAL, met VISA, Fashioncheque, MasterCard, Giropay, Maestro, DIRECTebanking, Mister Cash of via een vooruitbetaling. Een andere mogelijkheid die wij bieden is Betaal na Ontvangst. Met een digitale factuur betaal je je online bestelling via MultiFactor. De kosten hiervan bedragen €1,50.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van een geplaatste bestelling. Wat moet ik doen?
Wij raden je aan eerst in de map met ongewenste (spam) mail te kijken. Mocht de mail ook hier niet zijn terecht gekomen dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via webshop@jewelzenmore.nl of telefonisch via 024 6756565. 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Als je op de homepage rechtsboven op Inloggen klikt kan je aangeven dat je je wachtwoord bent vergeten. Als je hier je e-mailadres invult krijg je een mailtje met een tijdelijk wachtwoord. Dit wachtwoord kun je na het inloggen weer aanpassen. 

Kan het gebeuren dat een artikel dat ik heb besteld niet meer op voorraad is?
Wij houden ons voorraadsysteem dagelijks bij. Het kan onverhoopt voorkomen dat een artikel niet meer op voorraad is. Mocht dit gebeuren dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om een passende oplossing te zoeken. Wij kunnen het aankoopbedrag terugstorten of je kunt een ander artikel uitzoeken.  

Kan ik mijn bestelling retourneren?
Mocht de bestelling tegenvallen of niet naar wens zijn, dan kun je het artikel binnen 14 dagen retour zenden. Je dient hiervoor het factuur- en retourformulier mee te sturen met de retourzending. Het factuur- en retourformulier ontvang je bij je bestelling. Je dient op dit formulier aan te geven welk artikel je wilt retourneren. Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 10 dagen terug. 

Artikelen kunnen alleen worden geretourneerd:
- Zonder sterke rook- of etensgeur
- In onbeschadigde staat
- Indien mogelijk in de originele verpakking
- Met aangehecht label
- Ongedragen of ongebruikt

Let op: 
De verzendkosten en het risico van de retourzending zijn voor rekening van de klant.
Gepersonaliseerde en/of op maat gemaakte artikelen kunnen niet geretourneerd worden. 

Betaling met Fashioncheque? Helaas is het voor ons niet mogelijk het bedrag terug te storten op je kaart. Wanneer je bij Jewelz & More een artikel betaald met je Fashioncheque en het artikel retourneert, ontvang je een digitale cadeaubon ter waarde van het bestede bedrag. (Algemene voorwaarden Fashioncheque)

Kan ik een artikel uit de sale retourneren?
Artikelen uit de sale kunnen binnen 8 dagen worden geretourneerd. 

Kan ik mijn bestelling omruilen?
Het is helaas niet mogelijk om producten te ruilen. Als je een product wilt ruilen voor een andere maat of kleur, kun je een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop. Het aankoopbedrag van het retour gestuurde artikel krijg je binnen 10 dagen terug gestort op je rekening. In verband met ons voorraadsysteem is dit de veiligste en snelste manier om een nieuw artikel te ontvangen. 

Kan ik mijn bestelling in een van de winkels van Jewelz & More retourneren of ruilen?
Ja, de kunt een bestelling binnen 14 dagen in onze filialen in Nijmegen en Elst retourneren of omruilen. Neem hiervoor je factuur + retourformulier mee. Wij geven geen geld terug in onze winkel het aankoopbedrag wordt binnen 10 dagen teruggestort op je rekening.

Wat zijn de verzendkosten?
Bij bestellingen binnen Nederland worden boven de € 50,00 geen verzendkosten in rekening gebracht. Voor bestellingen onder de € 50,00 of als je ervoor kiest om de artikelen uit een bestelling apart te laten bezorgen, betaal je € 2,95 verzendkosten.

Voor zendingen naar het buitenland gelden de volgende verzendkosten:

België en Duitsland (verzendkosten: € 4,95)

Europa 1 (verzendkosten: € 10,00): Denemarken,  Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Europa 2 (verzendkosten: € 15,00): Bulgarije, Estland, Finland, Hongarije, Ierland, Letland, Litouwen, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije en Tsjechië.

Europa 3 (verzendkosten € 17,50): Albanië, Andorra, Bosnië-Herzogovina, Canarische Eilanden, Cyprus, Faeroer, Gibraltar, Griekenland, Groenland, IJsland, Kanaaleilanden, Kroatië, Liechtenstein, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraine, San Marino, Servië, Turkije, Vaticaanstad, Wit-Rusland en Zwitserland. 

Wereld (verzendkosten: € 25,00): Australië, Brazilië, Canada, China, Curaçao, Hongkong, Israël, Japan, Marokko, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Rusland, Suriname, Verenigde Staten en Zuid-Afrika. 

Worden de verzendkosten voor een retourzending vergoed?
De verzendkosten van een retourzending zijn in bijna alle gevallen voor rekening van de klant. Wordt er een verkeerd artikel geleverd of bevat het artikel een fabricage fout bij aflevering? Dan zijn de retourkosten natuurlijk voor ons. Het risico van de retourzending is voor rekening van de klant.

NB: verzendkosten worden vergoed tot maximaal €2,95

Hoe gebruik ik de Jewelz & More cadeaubon?
Om een cadeaubon te gebruiken dien je bij stap 1 in de 'winkelwagen' onder actiecode/cadeaubon de exacte code in te vullen. Na het accepteren van deze code ziet je dat het totaalbedrag automatisch met het bedrag van de cadeaubon wordt verminderd.

Iedere cadeaubon is voorzien van een unieke code. Deze code bestaat uit cijfers en nummers. Iedere cadeaubon wordt slechts éénmaal verstrekt.Je dient de cadeaubon dus goed te bewaren. In geval van diefstal of verlies vindt geen vergoeding plaats. Jewelz & More behoudt zich het recht voor om een cadeaubon uitsluitend te accepteren na ontvangst van de originele cadeaubon en om in geval van oneigenlijk gebruik alsnog betaling in geld te verlangen.

Kan ik de Jewelz & More cadeaubon ook in de winkels gebruiken?
Cadeaubonnen die verkregen zijn in de webshop kunnen ook in onze winkels worden verzilverd. Cadeaubonnen die in een van onze winkels zijn uitgegeven, kunnen echter alleen in de winkels worden ingeleverd omdat we in de winkels met een apart codesysteem werken.  

Kan ik oorgaatjes laten schieten bij Jewelz & More?
Bij Jewelz & More in Elst en Nijmegen schieten we gaatjes in het oor met het veilige en hygiënische gepatenteerde systeem van Studex. Onze medewerkers die met Studex producten werken zijn hiervoor opgeleid. De voordelen van Studex:

- Nauwelijks voelbaar
- Op de millimeter nauwkeuring zetten
- Bijzonder stil aan het oor
- Veilig, hygiënisch en snel
- Steriele cartridges
- Oorstekers in mooie designs
- Anti allergisch, nikkelafgifte-, lood – kalium en kobaltvrij
De eerste oorbellen waarmee de gaatjes gezet worden zijn in steriele wegwerpverpakking verpakt. De precisie-instrumenten zijn heel eenvoudig en snel. Met het Studex apparaat wordt het gaatje gelijktijdig gemaakt, de oorbel in het oorgaatje gezet en de sluiting op de achterkant aangebracht.

Jewelz & More schiet gaatjes vanaf de leeftijd van 4 jaar.

Let op: tot een leeftijd van 16 jaar heb je altijd toestemming van je ouders nodig. Het kan zijn dat het filiaal om legitimatie vraagt.

Ik heb een klacht, hoe moet ik mijn klacht indienen?
Wanneer je een klacht hebt over Jewelz & More of over een product dat je via onze webshop hebt gekocht, dan vragen wij je om contact met ons op te nemen via e-mail. Je klacht wordt door ons bijzonder serieus genomen. Wij zullen je na ontvangst van de klacht binnen 24 uur schriftelijk (per e-mail) een bevestiging sturen. Wij behandelen iedere klacht persoonlijk en houden je middels een door  jou gekozen medium op de hoogte, dit kan zijn per telefoon, sms of e-mail. Wij staan je binnen 48 uur inhoudelijk te woord over je klacht. 

Een klacht over een product, dienst of de service van Jewelz & More kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de Stichting Webshop Keurmerk (www.keurmerk.info). De klacht wordt dan zowel naar Jewelz & More als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd. 
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. Een geschil wordt door de Geschillencommissie voorgelegd, zie artikel 15 van de algemene voorwaarden.